Ga naar de inhoud
  • 078 - 711 08 33
  • info@psydrechtsteden.nl
  • Aanmeldformulier
  • PSY Zorg
    • Over PSY Zorg
    • Aanmelding en wachttijd
    • Werkwijze
    • Zorgaanbod
    • Privacy
    • Kwaliteit
    • Kosten en vergoedingen
    • Herhaalrecepten
    • Aanmeldformulier
  • PSY Business
    • Over PSY Business
  • PSY Noniem
    • Over PSY Noniem
    • Aanbod en kosten
    • Privacy
  • PSY Testing
    • Over PSY Testing
    • Onderzoeksproces
    • Onderzoeksaanbod
    • Privacy
    • Kosten
  • PSY Study
    • Over PSY Study
    • Onderzoeksprojecten
    • Samenwerking
    • Privacy
Menu
  • PSY Zorg
    • Over PSY Zorg
    • Aanmelding en wachttijd
    • Werkwijze
    • Zorgaanbod
    • Privacy
    • Kwaliteit
    • Kosten en vergoedingen
    • Herhaalrecepten
    • Aanmeldformulier
  • PSY Business
    • Over PSY Business
  • PSY Noniem
    • Over PSY Noniem
    • Aanbod en kosten
    • Privacy
  • PSY Testing
    • Over PSY Testing
    • Onderzoeksproces
    • Onderzoeksaanbod
    • Privacy
    • Kosten
  • PSY Study
    • Over PSY Study
    • Onderzoeksprojecten
    • Samenwerking
    • Privacy
Search
Close

Actuele maatregelen m.b.t. het Coronavirus

Hoe kan ik jullie na 10.00 uur (telefonisch) bereiken?

Vanaf 10.00 uur staat ons antwoordapparaat er op; uiteraard kunt u een bericht inspreken of via e-mailadres info@psydrechtsteden.nl contact opnemen met ons secretariaat. Desgewenst kunt u n.a.v. uw bericht teruggebeld worden. Het secretariaat is tot 16.30 uur aanwezig.

Welke documenten heb ik nodig voor mijn aanmelding voor PSY Zorg?

U kunt alvast het aanmeldformulier op de website invullen. Zodra wij uw aanmeldformulier hebben ontvangen, sturen wij u een brief met een behandelovereenkomst toe. Wanneer wij zowel deze ondertekende behandelovereenkomst als een geldige verwijsbrief hebben ontvangen, kunnen wij de eerste afspraak/afspraken inplannen.

Hoe lang duurt een behandeling?

Dit is moeilijk vooraf in te schatten. Een behandeling is altijd opgebouwd uit intakefase, (eventueel onderzoeksfase), adviesfase, behandelfase en eindevaluatie. Na de intakefase volgt een adviesgesprek, waarin o.a. de te verwachten behandelduur wordt besproken. Tijdens de eindevaluatie wordt met u besproken of de behandeldoelen behaald zijn of dat verdere behandeling gewenst is. Zie voor meer informatie over onze werkwijze.

Wat kost een behandeling?

Dit is moeilijk vooraf in te schatten. De kosten hangen namelijk af van meerdere factoren zoals diagnose, behandelperiode, gekozen zorgverzekering (Volwassenen) en gemeente (Kinderen en Jeugd). Om die reden hebben wij de pagina Actuele behandeltarieven, zodat u in ieder geval een indicatie kunt krijgen. Verder hebben wij een overzicht met welke zorgverzekeraars en gemeenten wij een contract hebben. Dit kan per kalenderjaar wijzigen, dus het is goed dit rond de jaarwisseling in de gaten te houden.

Met welke zorgverzekeraars / gemeenten hebben jullie een contract?

Op de pagina kosten en vergoedingen hebben wij een overzicht met welke zorgverzekeraars en gemeenten wij een contract hebben. Dit kan per kalenderjaar wijzigen, dus het is goed dit rond de jaarwisseling in de gaten te houden.

Ik wil mij graag aanmelden, maar mijn behandeling wordt niet vergoed. Kan ik zelf betalen?

Dat is zeker mogelijk. Hiervoor kunt u terecht bij onze afdeling PSY Noniem (voor bijvoorbeeld relatieproblemen) of PSY Business (voor werk gerelateerde problemen).

Wat te doen bij spoedgevallen?

Bij acute spoedgevallen direct contact opnemen met de hulpdiensten via 112. Wanneer er geen acute spoed is, maar de situatie wel zorgelijk is, kunt u tijdens kantooruren contact met ons opnemen, waarna u zo nodig door een van onze behandelaars wordt teruggebeld. Buiten kantooruren adviseren wij contact op te nemen met de (dienstdoende) huisarts.

Totdat uw intakegesprek heeft plaatsgevonden is uw huisarts uw contactpersoon. Bij spoedgevallen tussen aanmelding en intake adviseren wij u dan ook contact op te nemen met de huisarts. Deze kan vervolgens contact opnemen met ons om de intake te vervroegen of deze kan besluiten door te verwijzen naar een andere instantie.

Ik maak mij zorgen om een van mijn naasten die bij jullie in behandeling zou zijn. Wat kan ik doen?

De privacy van de persoon in kwestie blijft gerespecteerd, waardoor wij – tenzij deze persoon expliciete schriftelijke toestemming voor informatie-uitwisseling met u heeft gegeven – geen enkele uitspraken kunnen doen over zijn of haar behandeling. We kunnen zelfs niet bevestigen of ontkennen dat iemand daadwerkelijk bij ons in behandeling is.

Echter begrijpen wij dat mensen uit iemands omgeving zich (grote) zorgen kunnen maken. Wij willen deze dan ook graag serieus nemen en u de gelegenheid geven uw zorgen te kunnen uiten. We zullen daarom een telefonische afspraak plannen met u en een van onze behandelaars. Wij zullen de persoon in kwestie echter op de hoogte brengen dat u (desgewenst anoniem) contact heeft opgenomen om de zorgen te uiten.

Berichtnavigatie
← Vorige Sjabloon

Locatie Reedijk

Reedijk 8A
3274 KE Heinenoord
Route

Locatie Papendrecht

Paltrokmolen 43
3352 XE Papendrecht
Route

PSY Drechtsteden
  • Over PSY Drechtsteden
  • Nieuws & Ontwikkelingen
  • Veelgestelde vragen
  • Vacatures
  • Contact
  • Over PSY Drechtsteden
  • Nieuws & Ontwikkelingen
  • Veelgestelde vragen
  • Vacatures
  • Contact
Aanbod
  • PSY Zorg
  • PSY Business
  • PSY Noniem
  • PSY Testing
  • PSY Study
  • PSY Zorg
  • PSY Business
  • PSY Noniem
  • PSY Testing
  • PSY Study
Contact opnemen

078 – 711 08 33
info@psydrechtsteden.nl
Contactformulier

Bereikbaarheid

Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 10.00 uur. Buiten kantooruren of bij spoedgevallen verzoeken wij u contact op te nemen met de huisarts.

© PSY Drechtsteden | Algemene voorwaarden | Privacy

Website: Kornuiten.com